Polityka Prywatności
Dbając o ochronę danych osobowych, które Nam przekazujecie, zgodnie z treścią art.13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) 2016/679, z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych, w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. informuję:
Kto będzie administratorem danych?
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Przychodnia Portowa Sp. z o.o. w Szczecinie, przy ul. Energetyków 2. Inspektorem Ochrony Danych jest Paweł Kaczmarek; adres e-mail: iod@przychodniaportowa.pl.
O jakich danych mówimy i w jakim celu będziemy przetwarzać?
Chodzi o niezbędne dane osobowe, które są zbierane abyśmy mogli realizować określony cel przetwarzania. Zebrane dane są przetwarzane w celu:
- świadczenia usług medycznych, zgodnie z art.6 ust.1 lit.c oraz art.9 ust.2 lit.h ww. Rozporządzenia, w szczególności na podstawie Ustawy o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, Ustawy o działalności leczniczej, Ustawy o medycynie pracy.
- realizacji umowy i jej rozliczeń, zgodnie z art.6 ust.1 lit.b; art.9 ust.2 lit.b, art.10 ww. Rozporządzenia – w szczególności na podstawie Ustawy o rachunkowości, Ustawy Kodeks Pracy, Ustawy Kodeks Cywilny,
- promocji i marketingu usług świadczonych przez Przychodnię, zgodnie z art.6 ust.1 lit.a ww. Rozporządzenia.
- obsługa reklamacji, dochodzenie roszczeń, zgodnie z art.6 ust.1 lit.f ww. Rozporządzenia.
- zarządzać udzielanymi przez nas usługami, w tym w szczególności monitoring, obsługa placu postojowego oraz szatni, zgodnie z art.6 ust.1 lit.f ww. Rozporządzenia.
- dane wizerunkowe są przetwarzane w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia art.6 ust.1 lit.f. ww. Rozporządzenia.
- prowadzenia rozliczeń finansowych, podatkowych i archiwizacji danych, zgodnie z art.6 ust.1 lit.c ww. Rozporządzenia – w szczególności na podstawie Ustawy o rachunkowości, Ustaw podatkowych,
Podanie danych jest obligatoryjne na mocy przepisów prawa – w szczególności Ustawa o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, Ustawa o działalności leczniczej, Ustawa o medycynie pracy, Ustawa o rachunkowości, Kodeks Pracy. W pozostałym zakresie, podanie danych jest dobrowolne. Brak zgody na podanie danych, jeżeli są wymagane, może spowodować odmowę udzielenia świadczenia chyba, że przepis szczególny stanowi inaczej.
Komu możemy przekazać dane?
Pani/Pana dane osobowe będziemy przekazywać do następujących kategorii odbiorców:
- podmiotom przetwarzającym dane w Naszym imieniu, są to podmioty którym zlecamy realizację różnego rodzaju usług, np. IT, marketing, system płatności, obsługa prawna.
- podmiotom uprawnionym przepisami prawa, w szczególności: podmiotom medycznym w celu zapewnienia ciągłości leczenia; towarzystwom ubezpieczeniowym; organom władzy publicznej uprawnionym do pozyskania danych; Narodowemu Funduszowi Zdrowia, w ramach realizowania świadczeń z środków publicznych.
- podmiotom upoważnionym przez Panią/Pana
Dane osobowe nie są przekazywane do państw trzecich.
Jak długo będziemy przechowywać dane osobowe?
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny dla realizacji celu, w jakim dane zostały zebrane, co do zasady:
- przez 20 lat – w związku z prowadzeniem i archiwizacją dokumentacji medycznej od dokonania w niej ostatniego wpisu;
- przez 10 lat – w związku z prowadzeniem i archiwizacją dokumentacji pracowniczej od dokonania w niej ostatniego wpisu;
- przez 6 lat – dochodzeniem i obroną przed roszczeniami w związku ze zrealizowanymi usługami;
- przez 5 lat – na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych, okres liczony jest od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy;
- przez 3 miesiące – w związku z prowadzonym monitoringiem wizyjnym;
- do czasu wniesienia sprzeciwu lub cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeśli Pani/Pana dane przetwarzaliśmy na takiej podstawie.
Jakie ma Pani/Pan prawo w stosunku do swoich danych osobowych?
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem dotychczasowego ich przetwarzania. Ponadto ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy prawa. Każdy wniosek,
z żądaniem realizacji ww. praw, rozpatrywany jest indywidualnie w oparciu o przepis prawa oraz kontekst. Nie w każdej sytuacji przysługują Pani/Panu wszystkie ww. uprawnienia.